Community Music
print

Sprachumschaltung

Navigationspfad


Inhaltsbereich

Literaturhinweise

  • Burnard, Pamela. Musical creativities in practice. Oxford: Oxford University Press, 2012.
  • Clements, Ann C. Alternative approaches in music education: case studies from the field. Lanham: Rowman & Littlefield, 2010.
  • Georgii-Hemming, Eva, Pamela Burnard und Sven-Erik Holgersen. Professional knowledge in music teacher education. Abingdon: Ashgate, 2013.
  • Green, Lucy. Music, informal learning and the school: a new classroom pedagogy. Farnham: Ashgate, 2009.
  • Higgins, Lee. Community music: in theory and in practice. New York: Oxford University Press, 2012.
  • Higgins, Lee und Patricia Shehan Campbell. Free to be musical: group improvisation in music. Lanham: R&L Education, 2010.
  • Kertz-Welzel, Alexandra. Community Music oder die Faszination des Nicht-Lernens. In: Wilfried Gruhn und Peter Röbke (Hg.): Musiklernen. Bedingungen – Handlungsfelder – Positionen, S. 358-378. Esslingen: Helbling Verlag, 2018.
  • Kertz-Welzel, Alexandra. Daring to question: a philosophical critique of community music. Philosophy of Music Education Review 24, Nr. 2 (2016), S. 113-130.
  • Kertz-Welzel, Alexandra. Community Music oder: Musik für alle. Neue Musikzeitung 64, Nr. 9 (2015), S. 34. Online verfügbar.
  • Kertz-Welzel, Alexandra. Community Music: Ein internationales Konzept erobert Deutschland. Musikschule Direkt 2 (2014), S. 10-12.
  • Kertz-Welzel, Alexandra. Internationalizing and localizing: shaping community music in Germany. International Journal of Community Music 6, Nr. 3 (2013), S. 263-272.
  • Kertz-Welzel, Alexandra. Shaping community music in Germany. Sounding Board: The Journal of Community Music 2 (2013), S. 9-11.
  • Kertz-Welzel, Alexandra. Social Justice oder: Der Traum von der gesellschaftlichen Relevanz des Musikunterrichts. In: Jürgen Vogt, Frauke Heß und Christian Rolle (Hg.): Musikpädagogik und Heterogenität: Sitzungsbericht 2011 der Wissenschaftlichen Sozietät Musikpädagogik (= Wissenschaftliche Musikpädagogik, Band 5), S. 55-83. Münster: LIT Verlag, 2012.
  • Kertz-Welzel, Alexandra. A matter of comparative music education? Community music in Germany. International Journal of Community Music 1, Nr. 3 (2008), S. 401-409.
  • Lohmann, David. Improvisation statt Perfektion. Community Music. MünchnerUni Magazin 2 (2016), S. 24-25. Online verfügbar.
  • Veblen, Kari K., Stephen J. Messenger, Marissa Silverman und David J. Elliott. Community music today. Lanham: Rowman & Littlefield, 2013.
  • Woodford, Paul. Democracy and music education: liberalism, ethics, and the politics of practice. Bloomington: Indiana University Press, 2005.